Η Meta, μητρική εταιρεία του Facebook, ξεκινά το νέο έτος με νέο πρόστιμο περί απορρήτου και ιδιωτικότητας των χρηστών. Η εταιρεία θα πρέπει να συμμορφώσει τις δραστηριότητές της κατά τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων (GDPR) που ισχύει στην Ευρώπη. Το νεότερο πρόστιμο που καλείται να πληρώσει ο όμιλος του Μαρκ Ζούκερμπεργκ επιβλήθηκε από τις ρυθμιστικές Αρχές της Ευρωπαϊκής Ενωσης και σχετίζεται με καταγγελίες ότι οι υπηρεσίες της Meta προβάλλουν διαφημίσεις βάσει της συμπεριφοράς του χρήστη (προσωποποιημένες διαφημίσεις). Ειδικότερα, η αρμόδια ιρλανδική Αρχή επέβαλε την Τετάρτη πρόστιμο ύψους 390 εκατομμυρίων ευρώ στη Meta κρίνοντας ότι η εταιρεία έχει αναγκάσει τους χρήστες της να συμφωνήσουν σε εξατομικευμένες διαφημίσεις παραβιάζοντας όμως έτσι τους ευρωπαϊκούς κανόνες για την προστασία δεδομένων. Το παραπάνω πρόστιμο αποτελεί μια «μεγάλη ήττα» για την εταιρεία σύμφωνα με τους οι New York Times. Μια «μεγάλη ήττα» η οποία θα μπορούσε να υπονομεύσει σημαντικά και τις -μέσω Facebook και Instagram- διαφημιστικές δραστηριότητες της εταιρείας στην Ευρώπη. Η ευρωπαϊκή απόφαση, στην οποία συμπεριλαμβάνεται και το πρόστιμο ύψους 390 εκατομμυρίων ευρώ (414 εκατομμυρίων δολαρίων), μπορεί τώρα να αναγκάσει τη Meta να προχωρήσει σε δαπανηρές αλλαγές στις διαφημιστικές της δραστηριότητές στην Ευρωπαϊκή Ένωση η οποία ξεχωρίζει όμως ως μια από τις μεγαλύτερες αγορές της. Remaining Time-0:00 Fullscreen Mute Σύμφωνα με την αρμόδια Αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων της Ιρλανδίας (που λειτουργεί ως ο κύριος ρυθμιστής της Meta στην ΕΕ επειδή τα κεντρικά ευρωπαϊκά γραφεία της εταιρείας βρίσκονται στο Δουβλίνο), οι Αρχές της ΕΕ έκριναν ότι εντάσσοντας τη νομική συναίνεση (legal consent) στους όρους παροχής υπηρεσιών (terms of service) η εταιρεία ουσιαστικά ανάγκασε τους χρήστες να αποδέχονται εξατομικευμένες διαφημίσεις, παραβιάζοντας όμως έτσι την ευρωπαϊκή νομοθεσία. Η ευρωπαϊκή απόφαση δεν διευκρινίζει ποιες ακριβώς κινήσεις θα πρέπει τώρα να κάνει η εταιρεία για να συμμορφωθεί. Η Meta θα μπορούσε να αρχίσει να επιτρέπει στους χρήστες της να επιλέγουν εάν θέλουν τα δεδομένα τους να χρησιμοποιούνται για τέτοιες στοχευμένες διαφημίσεις. Ωστόσο, όπως σημειώνουν οι New York Times, εάν μεγάλος αριθμός χρηστών επιλέξει να μην κοινοποιήσει τα δεδομένα του, τότε η Meta θα χάσει αυτομάτως ένα διόλου ευκαταφρόνητο μέρος των εσόδων που έχει από τις διαφημίσεις.
Πηγή: Protagon.gr