Ανδρέου ηλεκτρονικές απάτες

Κυβερνοασφάλεια: Αύξηση των επιθέσεων με στόχο χρήστες βιντεοπαιχνιδιών το 2023

Το Minecraft αναδείχθηκε σε αγαπημένος στόχος των κυβερνοεγκληματιών

Σύμφωνα με έρευνα της Kaspersky, οι χρήστες βιντεοπαιχνιδιών, που σήμερα αντιπροσωπεύουν σχεδόν το ήμισυ του παγκόσμιου πληθυσμού, βρίσκονται όλο και περισσότερο στο στόχαστρο των ψηφιακών επιθέσεων.

Οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου εκμεταλλεύτηκαν αυτήν την τεράστια δεξαμενή εν δυνάμει θυμάτων ώστε να αποκτήσουν πρόσβαση σε προσωπικά δεδομένα, εξαπολύοντας μια σειρά απειλών είτε μέσα από επιθέσεις DDoS, είτε μέσω της εξόρυξης κρυπτονομισμάτων, είτε μέσα από σύνθετες εκστρατείες τύπου Trojan ή phishing.

Νέο κακόβουλο λογισμικό «μετρά» πάνω από 340.000 επιθέσεις

Πιο αναλυτικά, την περίοδο 1 Ιουλίου 2022 έως 1 Ιουλίου 2023 οι λύσεις της Kaspersky εντόπισαν 4.076.530 απόπειρες λήψης 30.684 αρχείων που εμφανίστηκαν με τη μορφή δημοφιλών παιχνιδιών, mods, cheats και άλλων λογισμικών που σχετίζονται με τα βιντεοπαιχνίδια. Οι επιθέσεις αυτές επηρέασαν 192.456 χρήστες παγκοσμίως. Αυτά τα αρχεία – που κατατάσσονται κυρίως ως ανεπιθύμητο λογισμικό και συχνά χαρακτηρίζονται ως not-a-virus: Downloader (89,70%) – δεν είναι εγγενώς επικίνδυνα αλλά είναι ικανά να κατεβάσουν διάφορα άλλα προγράμματα, ακόμη και κακόβουλα, στη συσκευή του χρήστη. Τα adware (5,25%) και τα Trojans (2,39%) ήταν επίσης αξιοσημείωτες απειλές για τους desktop gamers.

Οι δημοφιλέστεροι στόχοι

Το Minecraft ήταν ο αγαπημένος στόχος των κυβερνοεγκληματιών, με το ποσοστό των επιθέσεων να φτάνει στο 70,29%. Κατά την περίοδο της έρευνας, οι επιθέσεις που χρησιμοποίησαν το Minecraft ως δόλωμα αφορούσαν 130.619 gamers παγκοσμίως. Το Roblox ήταν ο δεύτερος πιο επιλεγμένος τίτλος παιχνιδιού, με το ποσοστό των επιθέσεων να φτάνει στο 20,37% επηρεάζοντας συνολικά 30.367 χρήστες. Στη λίστα των σημαντικών παιχνιδιών που δέχθηκαν επιθέσεις ακολουθούν κατά σειρά το Counter-Strike: Global Offensive (4,78%), το PUBG (2,85%), το Hogwarts Legacy (0,60%), το DOTA 2 (0,45%) και το League of Legends (0,31%).

Παράλληλα, σύμφωνα με την έκθεση Newzoo, οι χρήστες παιχνιδιών σε κινητές συσκευές φτάνουν σε αριθμό περίπου τα τρία δισεκατομμύρια, δηλαδή σχεδόν το 40% του παγκόσμιου πληθυσμού, έχοντας γίνει δελεαστικός στόχος για τους εγκληματίες του κυβερνοχώρου. Μεταξύ 1 Ιουλίου 2022 και 1 Ιουλίου 2023, η Kaspersky κατέγραψε 436.786 απόπειρες μόλυνσης κινητών συσκευών, επηρεάζοντας 84.539 χρήστες.

Διάφοροι τίτλοι παιχνιδιών χρησιμοποιήθηκαν ως δόλωμα για τη στόχευση χρηστών σε κινητές συσκευές. Οι παίκτες του Minecraft ήταν και πάλι οι πρωταρχικοί στόχοι με τον αριθμό των περιστατικών να φτάνει τις 80.128, κάτι που αντιστοιχεί στο 90,37%. Ιδιαίτερα οι χρήστες από την Ινδονησία αντιμετώπισαν διάφορες απειλές μέσω του Minecraft, με αποτέλεσμα μια επίθεση Trojan.AndroidOS.Pootel.a, η οποία αποθήκευε κρυφά τις συνδρομές κινητής τηλεφωνίας. Στην Ισλαμική Δημοκρατία του Ιράν παρατηρήθηκε η μεγαλύτερη συχνότητα αυτών των επιθέσεων, όπου στα 140.482 περιστατικά επιθέσεων τα 54.467 αφορούσαν παίκτες του Minecraft.

Το PUBG: Battlegrounds Battle Royale, με ποσοστό 5,09%, ήταν το δεύτερο παιχνίδι για κινητά, με την πλειονότητα των περιστατικών να αφορά χρήστες από τη Ρωσική Ομοσπονδία. Το Roblox (3,33%) κατέλαβε την τρίτη θέση όσον αφορά τις ανιχνεύσεις, αλλά τη δεύτερη θέση όσον αφορά τον αριθμό των επηρεαζόμενων χρηστών.

 

Πηγή: ot.gr